Philips lanceert een interactieve online campagne om het bewustzijn over reanimeren en het gebruik van AED’s vergroten. Philips ontwikkelde de campagne ‘Red een Hart’ in samenspraak met de Hartstichting.
Snelle en doeltreffende hulp tijdens de eerste 6 minuten bij een hartstilstand is van levensbelang. Als omstanders naast hartmassage en beademing gebruikmaken van een AED, dan kan de overlevingskans van het slachtoffer oplopen tot 50 procent. Met het spel wil Philips het bewustzijn over reanimeren en het gebruik van AED’s vergroten.
Red een hart
In het spel gaat het erom wie het snelst de juiste beslissingen maakt en alle hartpunten verzamelt. Mensen worden zo online en spelenderwijs bewust gemaakt wat te doen als iemand plotseling een hartstilstand krijgt. Deelnemers krijgen de mogelijkheid eenvoudig, maar heel concreet bij te dragen aan de veiligheid in hun sociale omgeving.
Cardiologencongres
De start van ‘Red een Hart’ valt samen met het grootste cardiologencongres ter wereld dat momenteel in Amsterdam plaatsvindt. Op het European Society of Cardiology Congress 2013 introduceert Philips nieuwe innovaties waarmee cardiologen betere diagnoses kunnen stellen en nauwkeuriger en veiliger kunnen werken. Met ‘Red een Hart’ wil Philips naast cardiologen ook anderen de handvatten geven een leven te redden.
Deelnemers maken vanaf zaterdag 31 augustus via www.redeenhart.nl kans op één van de zes AED’s met reanimatietraining die Philips als hoofdprijs weggeeft. De AED’s krijgen een plek op een openbare plek naar keuze van de winnaar, die zo zijn eigen buurt, sportclub of school veiliger kan maken.