ACTUEEL

Bestuur GGZ Delfland weerspreekt aantijgingen

Het bestuur van GGZ Delfland verwijt vakblad Medisch Contact onjuiste conclusies over de ggz-instelling naar buiten te brengen. Medisch Contact beweert in het meest recente nummer dat het voortbestaan van de A-opleiding van de instelling onzeker is. Daarnaast wordt in het vakblad beschreven hoe er gefraudeerd zou worden in de instelling en dat de kwaliteit van zorg in het geding zou zijn.

'Ongefundeerde berichtgeving'

Medisch Contact heeft zich volgens het bestuur gebaseerd op 'ongefundeerde berichtgeving en geruchten van anonieme bronnen'. De ongefundeerde berichtgeving slaat op een artikel van het NRC Handelsblad over het weglopen van nieuwe psychiaters. Medisch Contact zou onjuiste conclusies hebben getrokken en geen wederhoor hebben toegepast. De A-opleiding is gegarandeerd, meent het bestuur. Er loopt een erkenningsaanvraag conform de geldende regels.

Kwaliteit gegarandeerd

De kwaliteit van zorg is volgens de raad van bestuur niet in het geding. Het vertrek van negen psychiaters is opgevangen met nieuwe psychiaters en naburige instellingen hebben aangeboden tijdelijke psychiaters in te willen zetten bij de ggz-instelling. Volgens het bestuur is de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) tevreden over de situatie bij de instelling. Ook is er geen sprake van fraude, dat blijkt uit onafhankelijke onderzoeken, stelt het bestuur. “Boer & Croon en een onafhankelijk psychiater hebben geen enkel bewijs voor fraude, vervalsing of andere onoorbare zaken aangetroffen. Dat degenen, die deze beschuldigingen uitten, deze blijven herhalen en daarmee een hele organisatie beschadigen, is betreurenswaardig.”

Roddels, geruchten en valse beschuldigingen

In een brief aan Medisch Contact laat het bestuur weten de aantijgingen uit het artikel te betreuren. “GGZ Delfland zit midden in een vernieuwingsproces. In dit proces vinden er ingrijpende veranderingen plaats. Wij betreuren het dat door de roddels, geruchten en valse beschuldigingen door anonieme bronnen de aandacht wordt afgeleid van de belangrijke verbeteringen die zijn doorgevoerd door de overige medewerkers die zich elke dag voor de volle honderd procent inzetten voor onze cliënten.”

0 Reacties

om een reactie achter te laten
Top