Zorgverzekeraar Achmea heeft dit jaar ruim 150 duizend nieuwe verzekerden binnen gehaald. Bijna de helft van de groei komt voor rekening van het zorgmerk FBTO. De groei in zorgverzekeringen is groter dan voorgaande jaren.
FBTO heeft met haar internet mainly-verzekering bijna 68 duizend nieuwe verzekerden kunnen verwelkomen. Niet eerder kende FBTO zo’n forse groei in het aantal klanten. Volgens Achmea is het succes ondermeer te danken aan de innovatieve en creatieve online campagne. Op 30 december werd zelfs een record gevestigd. Die dag stapte ruim zeven duizend consumenten over via fbto.nl. De klok wees op bijna 700 aanvragen per uur. In totaal bezochten naar aanleiding van de campagne 1,7 miljoen mensen de FBTO-site.
Collectieve verzekeringen
Ook Zilveren Kruis Achmea doet het met een groei van 44 duizend verzekerden goed. Zilveren Kruis profiteert met name van de collectieve afspraken die verzekerden en werkgever maken. Eerder al maakte De Friesland, sinds 1 januari een autonome divisie binnen Achmea, bekend 25 duizend nieuwe klanten te hebben binnen gehaald. Een lichte daling was er voor Agis. In totaal zijn de Achmea-merken goed voor 5,5 miljoen verzekerden. Achmea is daarmee de grootste zorgverzekeraar van Nederland.