Zorgverzekeraar De Friesland heeft 25 duizend nieuwe verzekerden binnen gehaald. Dit is tweeënhalf keer meer dan De Friesland verwachtte.
Bestuursvoorzitter Diana Monissen spreekt van een “schitterend resultaat”. “Ons doel was om met tienduizend klanten te groeien, zoals het er nu naar uit ziet zal de groei veel hoger uitvallen en rond de vijfentwintig duizend verzekerden bedragen”, aldus Monissen. “Daarmee komt het aantal verzekerden van De Friesland uit op 535.000.”
Combinatie
Monissen denkt dat de opvallende groei te danken is aan de combinatie van goede producten, dito dienstverlening en een redelijke prijs. “We zijn niet de goedkoopste in de markt, maar hebben wel een hele goede prijs-kwaliteit verhouding en dat heeft dit jaar zeker bijgedragen aan deze enorme groei”, stelt Monissen. “Na enkele jaren van afname van het aantal verzekerden is dit het tweede jaar op rij dat De Friesland flink groeit, en dat bewijst dat we goed op koers liggen”.
Kiemer
Met vijfduizend nieuwe verzekerden levert het in 2010 geïntroduceerde label Kiemer, dat zich speciaal richt op gezinnen met kinderen, een belangrijke bijdrage aan de groei. Naar verwachting komt het aantal Kiemer-verzekerden uit op 15 duizend.
Positief resultaat
De Friesland heeft ook financieel een goed jaar achter de rug. De zorgverzekeraar boekte een positief resultaat van 22 miljoen euro, waarvan 9 miljoen euro uit de normale bedrijfsvoering en 13 euro miljoen uit beleggingen. De Friesland wijt dit positieve beleggingsresultaat aan een behoedzaam beleggingsbeleid.