De consultancybureaus P5COM en Hostmanship Group zijn een strategische samenwerking aangegaan. De bedrijven, beide actief in de zorg, zien elkaars expertise als een goede aanvulling op de eigen dienstverlening.
P5COM houdt zich bezig met het ontwikkelen en implementeren van operationele en structurele prestatieverbeteringen in met name zorgorganisaties. “Dit vraagt om een houding en gedrag van medewerkers, waarbij dienstbaarheid en verantwoordelijkheid centraal staan”, aldus P5COM. Hostmanship Group helpt organisaties bij het realiseren van cultuurverandering, door middel van onder meer trainingen op maat en advies. Het bedrijf hanteert de filosofie dat mensen het gevoel moeten krijgen dat ze welkom zijn.
De bedrijven helpen organisaties om te streven naar positieve klantbeoordelingen. Volgens Paul Arakelian, managing director van P5COM heeft niemand zicht op het proces als geheel, dus wat er gebeurt in de hele keten als een patiënt bijvoorbeeld een ziekenhuis in komt. “P5COM regelt dat hier zicht op komt en dat iemand hier verantwoordelijk voor wordt. Als de processen eenmaal geoptimaliseerd zijn, kunnen medewerkers met minder inspanning een hogere klanttevredenheid bereiken. Wanneer dit in combinatie gaat met een Hostmanship-cultuur dan ontstaat een excellente dienstverlening en maken organisaties het echte verschil voor hun klanten. En dat is nu precies de essentie van iemand zich echt welkom laten voelen.”