• Hidden
Abonneer u nu op dé podcast door de redactie van Skipr en Zorgvisie over de gezondheidszorg in Nederland Beluister de afleveringen van Voorzorg hier

Reader Interactions

Reacties 4

  1. Hans ter Brake

    Beetje vage titel niet waar? Er zijn 11 DVP’s gebruikt inzake verzamelen huisartsgegevens door gemiddeld ong. 80 mensen. Daarbij verschillen succespercentages per gegevensdienst niet zo veel.

    Dit is het eerste grote onderzoek van een nieuw en innovatief afsprakenstelsel voor gebruik door alle inwoners en alle huisartsen en andere zorgaanbieders. Van een nog nooit vertoonde schaal dus. Naast dit onderzoek zijn er enkele kleinere, zoals door RZCC: Regionaal Zorg Communicatie Centrum in Eindhoven met overeenkomstige bevindingen en aanbevelingen.

    Daar leren we van. Daar leveren velen, en niet in de laatste plaats huisartsen, hun leveranciers en organisaties zoals OPENEerstelijn inzet op. Nederland koos niet voor de gemakkelijkste weg, wel eentje met keuzevrijheid en (potentiële) meerwaarde voor doelgroepen. Dat is een weg met drempels die gezien de uitdagingen van mensen en zorgsector, rugwind verdient. Daarom vind ik zo’n titel jammer.

    Wat de mensen van Quli drijft? We hebben tienduizenden gebruikers, veelal mensen in kwetsbare omstandigheden, die Quli vaak gebruiken in zinvolle use cases. Nu nog via ‘specifieke’ connectiviteit. Voor hen verzorgen we graag generieke en gestandaardiseerde semantische interoperabiliteit met (systemen van) alle professionals en zorgaanbieders. Zodat ze regie kunnen nemen, zelf- en samenredzaamheid worden ondersteund, digitale mogelijkheden en het gebruik daarvan doorontwikkelen en we samen het zorgstelsel beter en anders, en daardoor ook efficiënter gebruiken. Ontlasten van huisartsenpraktijken is dan een belangrijke doelstelling, zoals in deze dagen iedereen duidelijk wordt.

    Wees de ‘Schipper’ die je wil zijn.

    #PGO #MedMij

  2. hans.niendieker@ivido.nl

    Helemaal eens met de reactie van Hans. Ook voor Ivido kan ik alleen maar zeggen dat alle problemen die burgers ervaren zeer adequaat en vlot opgepakt worden door de medewerkers van onze Helpdesk via info@ivido.nl.

  3. Hippocratez

    Beste Hans en Hans,
    Lopen jullie hier nou werkelijk een beetje reclame te maken voor je eigen bedrijf?

  4. Hans ter Brake

    Zeker, @Hippo. Op dit platform worden heel vaak namen van diensten, mensen en organisaties genoemd. Als we allemaal maar pseudoniemen en andere verzinsels ijdel gebruiken, wordt het wel erg anoniem.