Het St. Antonius Ziekenhuis is een publiciteitscampagne gestart om de locaties in Leidsche Rijn en Overvecht onder de aandacht van de Utrechtse bevolking te brengen. Dat meldt het Algemeen Dagblad.
Volgens de krant is de campagne bedoeld als antwoord op een tegenvallende omzet en een teruglopend aantal patiënten. Vooral het in 2013 geopende ziekenhuis in nieuwbouwwijk Leidsche Rijn is relatief onbekend in de stad. In het kader van de campagne zijn door heel Utrecht tientallen billboards opgehangen waarop staat aangegeven binnen hoeveel minuten een vestiging van St. Antonius te bereiken is. Ook zijn in grote delen van de stad flyers verspreid met dezelfde boodschap.
Volgens woordvoerster is de campagne “vooral informatief bedoeld”. “Uit onderzoek is gebleken dat veel Utrechters na sluiting van de ziekenhuizen Overvecht en Oudenrijn de weg naar het nieuwe hospitaal in Leidsche Rijn nog niet vanzelfsprekend weten te vinden”, zegt de woordvoerster in het AD. “Voorheen hadden we twee ziekenhuizen in de stad waar veel mensen zo binnenwandelden. Die patiënten willen we graag houden.”