Thuiszorgorganisatie Vivent schaft extra scooters aan waarmee medewerkers zich naar cliënten kunnen verplaatsten. Het gebruik van scooters verkort de reistijd en parkeerproblemen zijn verleden tijd, is gebleken uit een pilot die Vivent in 2011 startte met vijf medewerkers.
Vivent-medewerkers in Vught, Boxtel en Liempde hebben op 11 april zes nieuwe scooters in gebruik genomen. “Dit aantal kan oplopen”, zegt een woordvoerster van Vivent. “Thuiszorgmedewerkers kunnen zelf kiezen of zij van een Vivent-scooter willen gebruiken, dus het kunnen er meer worden. Inmiddels staat de teller op twaalf”, aldus de woordvoerster.
Efficiënter
Karin van Grinsven, divisiemanager Thuiszorg: “Onze medewerkers werken in ’s-Hertogenbosch en omstreken. Met de auto kost het vaak veel tijd om van de ene cliënt naar de andere te komen. En dan praat ik nog niet eens over de problemen met parkeren. Een scooter maakt het voor de medewerkers mogelijk om sneller bij onze cliënten te zijn. Bovendien is een hippe scooter goed voor ons imago als aantrekkelijk werkgever voor jonge mensen.”