Het Meander Medisch Centrum heeft zuilen met iPads opgesteld in alle poliklinieken. Daarop kunnen patiënten vragen beantwoorden over hun ervaringen in het ziekenhuis.
Na het bezoek aan een specialist op een polikliniek kan de patiënt op de iPad negen vragen beantwoorden. Die gaan onder meer over de wachttijd, de ontvangst en de klantgerichtheid. Het invullen neemt hooguit twee minuten in beslag en de antwoorden worden direct verwerkt in grafieken en tabellen. Het management van de afdeling kan de uitkomsten direct inzien en indien nodig actie ondernemen, bijvoorbeeld wanneer de wachttijd als te lang wordt ervaren. Met de resultaten hoopt het ziekenhuis “continu de zorg verder te verbeteren”.
Enkele grote ziekenhuizen in Nederland werken al met deze digitale vragenlijsten. Meander Medisch Centrum heeft in 2014 een proef uitgevoerd op de kinderafdeling. In het najaar van 2015 komen de vragenzuilen ook te staan op afdelingen als Spoedeisende Hulp, Radiologie & Nucleaire geneeskunde, het opnameplein en de dagbehandeling.