Met de nieuwe structuur wil het van oorsprong Amerikaanse Cigna betaalbaarder, completere gezondheidsarrangementen aanbieden. Cigna Europe heeft naar eigen zeggen meer dan zestig jaar ervaring in het ontwerpen, implementeren en beheren van internationale groepszorgverzekeringen en zorgprogramma’s voor werknemers van Europese ondernemingen, internationale organisaties (IGO & NGO’s) en overheden. Ook richt Cigna zich op individuele personen die internationaal werkzaam zijn. Wereldwijd heeft Cigna een omzet van rond de 50 miljard dollar en 170 miljoen klantrelaties.
Toor vervulde tot zijn overstap naar Cigna medio 2011 verschillende functies bij ING, waaronder die van Senior Vicepresident External Relations. Bij Cigna was hij tot voor kort CEO International Organizations.
Kostenstijging
“Onze nieuwe, gestroomlijnde organisatie vergroot de betaalbaarheid voor onze klanten en helpt ons tegelijkertijd om wereldwijd meer maatwerk en meer gepersonaliseerde diensten op de markt aan te bieden”, zegt Toor over zijn nieuwe functie. “In een tijd waarin de kosten van de gezondheidszorg elk jaar tot twaalf procent stijgen en werkgevers lokale oplossingen willen voor arbeidsopdrachten in hun internationale operaties, zal onze nieuwe organisatiestructuur van cruciaal belang zijn om ons te helpen toonaangevende, op maat gemaakte en betaalbare gezondheidsoplossingen te kunnen blijven aanbieden.”